Sinä sunnuntaina meidän piti lähteä Ouluun, mutta minulla oli kurkku kipeä ja flunssainen olo, joten me päätettiin jäädä mökille. Ja pellolta tullessa Elle hyppäsi pois polulta ja ampiaiset pisti sitä.

Elle nukkui pois maanantaina 20.7.2009 noin yhden aikaan yöllä. Ellen viimeinen leposija on mökillä koivujen katveessa kauniilla paikalla. Ellen kummulle olen ajatellu istuttaa sinililjaa ja ruusuja. Lisäksi laitamme rakkaalle perheenjäsenellemme hautakiven muistoksi.

Elle oli iloinen koira. Se rakasti kaikkia tapaamiaan ihmisiä poikkeuksetta ja kaikki pitivät siitä. Toisista koiristakin se piti (paitsi mäyräkoirista ja suurista pelottavista koirista). Elle oli hienoin koira jonka olen tiennyt. Sillä oli niin rehelliset silmät, joista näki että se on todella kiltti ja aito. Elle rakasti lapsia, eritoten ystäväni kaksi vuotiasta ja Ilona tykkäsi myös Ellestä. Nämä kaksi kirmasi yhdessä ja ilkoivat useaa otteeseen - melkein viikottain ja parhaassa tapauksessa useasti viikossa.

Parempaa ystävää minulla ei ole ollut koskaan! Elle - ikävä on!

Kaija Koon sanoin:

Jos sua ei ois ollut
Niin olisin keksinyt sut
Ois susta samanlainen tullut
Mitään en ois muuttanut

Ohikulkijat luulee
Minun seinille puhuvan
Tyhjyyteen he sanovat mun kuulee
Sua aina rakastan

Tahdon susta kiinni pitää
Vaikken sua oikeasti enää nää

En tahdo irtikään päästää
Taas ilmestyt vierellein
On pakko itseään säästää
Sen velkaa sulle jäin

Olet jokaikinen yön ääni
Kukkamerestä poimin sut
Hyvä ajatus sisällä mun pääni
Kun elämä on suuttunut

Oot valona mun tiellä
Silloin kun on vaikeaa
Hullummaksi olisin tullut vielä
Jos sua ei ois ollutkaan

Jos sua ei ois ollut
Niin olisin keksinyt sut
Vuoteeseeni kuvitellut
Sulle kadulla puhunut

Hiljaisuutena öissä
Ääriviivoissa pihakoivun
Ilman sua oon kuin vöissä
Ilman sua lakastun

Saanhan susta kiinni pitää
Vaikken sua oikeesti enää nää

En tahdo irtikään päästää
Taas ilmestyt vierellein
On pakko itseään säästää
Sen velkaa sulle jäin

Olet jokaikinen yön ääni
Kukkamerestä poimin sut
Hyvä ajatus sisällä mun pääni
Kun elämä on suuttunut

Oot valona mun tiellä
Silloin kun on vaikeaa
Hullummaksi olisin tullut vielä
Jos sua ei ois ollutkaan

Ei sua minusta voi erottaa
Jäät osaksi mieleni maisemaa

Kun olit totta hetken
Nyt mun täytyy tästä jatkaa
Vierelläni teet loppuretken
Vaikka se olis kuvitelmaa

Olet jokaikinen yön ääni
Osa lempeää valon kajoa
Kesäsateena saavut elämääni
En kuivuuteen hajoa

Oo valona mun tiellä
Silloin kun on vaikeaa
Hullummaksi olisin tullut vielä
Jos sua ei ois ollutkaan

R.I.P. ELLE
Haydee's Serica 7.5.08 - 20.7.09